maisto papildai sportui

8-613-76673

Krepšelis tuščias!

Baltymų pasisavinimas kultūrizmo sporto atstovams. 3 dalis

2017 vasario 20

Kitas, Kim et al. neseniai atliktas tyrimas, pateikė visiškai priešingus rezultatus. Šiame tyrime dalyvavę žmonės į laboratoriją atvyko atlikti dviejų skirtingų bandymų. Pirmoji grupė dalyvių, suvartojo 40 gramų jautienos baltymų, antroji grupė 70 gramų tų pačių baltymų. Pirmosios grupės dalyviai, baltymus turėjo suvartoti po pilnos fizinės sporto treniruotės, kai antroji, tai padarė dar net nepradėjusi sportuoti. Tyrimų rezultatai parodė, jog abiem baltymų vartojimo atvejais, azoto balansas organizme buvo padidintas maždaug vienodai. Didesnis baltymų kiekis, lėmė ženkliai ryškesnį anabolinį atsaką, kuris didžiausią įtaką padarė sumažindamas baltymų skilimą. Pagrindinis skirtumas tarp šio tyrimo ir prieš tai minėto Areta et al. tyrimo yra tai, jog dalyviai vartojo skirtingus patiekalus, kurių sudėtyje buvo rasta ne tik baltymų, tačiau angliavandenių bei kitų dietinių riebalų. Taigi, atliko antrojo tyrimo metu, baltymų įsisavinimas buvo sąlyginai lėtesnis.
Baltymų apribojimas, kuris buvo matomas Kim et al. tyrimų metu, taip pat buvo nukreiptas ne į baltymų įsisavinimą raumenyse, o bendrai visame organizme. Tikėtina, kad didžiausia anabolinė reakcija buvo pastebėta suvartojus didesnį kiekį baltymų, kuris labiau įsisavino kituose audiniuose, visų pirma žarnyne. Kaip bebūtų, baltymai, kurie patenka į žarnyną, visgi gali būti lengvai perduodami į raumenis, kuriuose ir vyksta baltymų sintezės procesai. Tikslus kiekis baltymų, kuris sukelia būtent tokį reiškinį raumenyse nėra aiškus, tačiau jis be abejonių didina raumenų prieaugį.
Nors minėtų tyrimų rezultatai suteikia tvirtą spekuliacijos pagrindą, labai svarbu pabrėžti jog tyrimo metu naudotos priemonės, reikalingos sukelti ūminę raumenų baltymų sintezę, nebūtinai koreliuoja su raumenų prieaugiu, pasiektu pastovių treniruočių dėka. Norint sužinoti tikrąjį baltymų kiekį, reikalingą suvartoti vienos treniruotės metu, mes turime peržvelgti išsamių tyrimų rezultatus, kurie nusako tikruosius pokyčius liesojoj raumenų masėje.
Trečioji mokslininkų komanda, siekė ištirti skirtingą baltymų dozavimo poveikį organizmui per tam tikrą laiką. Arnal et al. nustatė, jog kasdieninis (79%) baltymų suvartojimas vyresnio amžiaus moterims, skatina didesnį lieknos kūno masės išlaikymą, lyginant su tokio paties baltymų kiekio suvartojimu per keturis skirtingus valgymus. Tačiau ta pati tyrėjų kompanija, įrodė ir tai, jog atvirkščiai nei vyresnio amžiaus moterims, toks skirtingas baltymų vartojimas nepadarė jokios įtakos jaunos moters organizmui. Galų gale, bendrų tyrimų metu buvo nustatyta, kad naudojamas didesnis kiekis baltymų, tikrai nedaro blogos įtakos kūno masės augimui ar lieknos raumenų masės praradimui. Deja, suvartojamas baltymų kiekis šių tyrimų metu buvo sumažintos iki (~ 1 g / kg / per dieną) ir nė vienas tyrimo dalyvis neatlikinėjo fizinės jėgos pratimų. Taigi, pateikti apibendrintus rezultatus tarp skirtingai tyrimų metu baltymus liepusių vartoti tyrėjų organizacijų yra gana sunku. Būtų paprasčiau, jeigu baltymų vartojimo rėžimas būtų pritaikytas vienodai.
Toliau skaitykite: “Baltymų pasisavinimas kultūrizmo sporto atstovams”, ketvirtą dalį, kurioje aptarsime galutines išvadas bei suteiksime naudingų patarimų.

Šaltinis MUSCULARDEVELOPMENT.