maisto papildai sportui

8-613-76673

Krepšelis tuščias!

Baltymų pasisavinimas kultūrizmo sporto atstovams. 2 dalis

2017 vasario 13

Kai kurie mokslininkai teigia, kad raumenų baltymų sintezės metu, jaunas organizmas gali įsisavinti apie 20-25 gramus baltymų, vieno valgymo metu. Manoma, jog suvartojamas didesnis baltymų keikis, oksiduojasi kaip papildoma energija, bet tikrai nėra naudojamas raumenų audinio stiprinimui. Bendrai, šis reiškinys yra vadinamas “pilnų raumenų” efektu. Be to, dažnai minimas, kaip galutinis faktorius, jis buvo pilnai ištirtas žinomos mokslininkų bendruomenės Areta et al., kurie tyrimams pasitelkė skirtingus, fiziškai sportuojančius vyrus. Visi tyrimo dalyviai turėjo atlikti jėgos pasipriešinimo treniruotes ir vėliau vadovautis nurodytais žingsniais. Poilsio metu, jie turėjo suvartoti 80 gramų baltymų per 12 valandų laikotarpį, naudodamiesi viena iš trijų pateiktų sąlygų: 80 gramų baltymų suvartoti per 8 kartus, juos geriant kas 1,5h. Pasirinkus baltymus suvalgyti per keturis kartus po 20g kas tris valandas bei dvi porcijas po 40 gramų baltymų kas šešias valandas. Praėjus ilgesniam laiko tarpui, per kurį raumenys galėjo atsigauti po sunkios treniruotės, geriausias efektas buvo matomas antros grupės dalyvių tyrimuose, kurie baltymus vartojo po 20g kas tris valandas dienoje. Tai įrodo, jog vartojant didesnę dozę baltymų, šiuo atveju 40 gramų, nebuvo jaučiamas joks papildomas amino rūgščių padidėjimas, kuris paskatintų greitesnį energijos oksidavimąsi. Byla baigta, tiesa? Deja, ne taip greitai.
Keli kintamieji padarė įtaką baltymų metabolizmo bei amino rugščių pakitimui. Pagrinde, amžius, treniravimosi laikotarpis ir bendras kūno masės svoris ir buvo tie kintamieji į kuriuos buvo labai atidžiai atsižvelgiama. Taip pat, po atliktų treniruočių Areta et al. tyrimų dalyviai vartojo tik išrūgų baltumus. Išrūgų baltymai - itin greitai suvirškinami baltymai. Manoma, jog 10 gramų tokio tipo baltymų, organizmas suvirškina maždaug per vieną valandą, kai 20 gramų išrūgų baltymų boliuso yra galutinai suvirškinama per dviejų valandų laikotarpį.
Nors šis greitas įsisavinimas gali paskatinti baltymų sintezės procesus raumenyse, jis taip pat sukelia didesnę aminorūgščių oksidaciją, kas gali sąlygoti mažesnį grynųjų baltymų augimą.
Kita vertus, 3 gramai virtų kiaušinių baltymų, absorbuojasi maždaug vienos valandos laikotarpyje. O 20 gramų baltymų, gaunamų iš kepto omleto yra suvirškinama per 7 valandas, potencialiai nesukeliant pernelyg didelės amino rūgščių oksidacijos. Be to, realiame gyvenime, dauguma mūsų paprastai vartoja visus maisto produktus, kurių sudėtyje yra ypatingai daug angliavandenių bei riebalų, o baltymų sudedamoji dalis yra itin maža. Ne paslaptis, tai iš esmės sulėtina virškinimą, kurio sulėtėjimas prailgina ir amino rūgščių patekimą į organizmą. Be to, kaip jau minėjome prieš tai, atlikto tyrimo metu buvo naudojama tik 80 gramų baltymų per dieną, kurio kiekis sudarė mažiau nei pusę gramo vienam sportuojančio vyro kūno kilogramui. Toks gan mažas kiekis baltymų buvo parinktas siekiant padidinti raumenų baltymų sintezę po treniruotės.
Toliau skaitykite: “Baltymų pasisavinimas kultūrizmo sporto atstovams”, trečią dalį, kurioje aptarsime Kim et al ir Arnal et al tyrėjų rezultatus, kurie pateikė skirtingas išvadas nei Areta et al. mokslininkų komanda.

Šaltinis MUSCULARDEVELOPMENT.