maisto papildai sportui

8-613-76673

Krepšelis tuščias!

Baltymų pasisavinimas kultūrizmo sporto atstovams. 1 dalis

2017 vasario 06

Jau daug metų yra tikima vienu pagrindiniu kultūristų pasakymu jog kūnas sugeba pasiimi tik labai minimalią baltymų dalį, vieno maitinimosi metu. Ne paslaptis, tiksli baltymų vartojimo dozė gali labai skirtis, jeigu apie jos konkretų vartojimo kiekį paklausime skirtingų trenerių ar specialistų. Tačiau apytiksliai,
baltymų dozė turėtų siekti apie 20-30g kiekvieno valgymo metu. Nors šis teiginys yra dažnai priimamas kaip įsakymas iš Evangelijos, pažvelkime į faktais pagrįstus mokslininkų paaiškinimus bei išvadas, kurios padės surasti tikrąjį atsakymą į visų taip rūpimą klausimą: kiek iš tiesų baltymu turėtume suvartoti, norėdami pasiekti gerų rezultatų?

Visų pirma, labai svarbu paminėti jog priklausomai nuo mitybos įpročių, terminas "absorbcija" reiškia maistinių medžiagų keliavimą iš žarnyno į visą kūną. Šiuo kontekstu, baltymų absorbcija yra praktiškai neribojama. Tuo metu, kai šie elementai yra suvirškinami, sudedamosios amino rūgštys tam tikrą baltymų kiekį gabena į tam tikras žarnyno ląsteles (enteriocitus) taip patekdamos ir į kraujo ląsteles. Tada, beveik visos suvartojamos amino rūgštys tampa pasiekiamos ir gali būti naudojamos kitų, būtinų audinių. Vienintelė galima absorbcijos problema yra individualus laisvos formos amino rūgščių prarijimas, kuris sukelia didelę konkurenciją enterocituose. Enterocituose, aukščiausios koncentracijos amino rūgštys yra absorbuojamos pagal tas, kurios yra mažiau koncentruotos ir tokiu būdu vyksta visas konkurencingas procesas.

Tačiau pats svarbiausias aspektas yra išsiaiškinti kokį kiekį baltymų, jūsų kūnas gali sunaudoti raumenų stiprinimo tikslais. Šis klausimas yra daug sudėtingesnis, o ir faktais paremtas atsakymas, reikalauja gero ekstrapoliacinio paaiškinimo grindžiamo dabartinių mokslininkų tyrimų rezultatais.

Šaltinis MUSCULARDEVELOPMENT.