maisto papildai sportui

8-613-76673

Krepšelis tuščias!

Penkiakovė

Keletą rungčių apjungianti sporto šaka – penkiakovė – šiandien yra populiari ne tik pasaulyje, tačiau ir Lietuvoje, o retas kuris nežino mūsų šalies penkiakovininkų Edvino Krungolco ar Lauros Asadauskaitės-Zadneprovskienės bei kt. Nors penkiakovė yra itin dinamiškas ir įdomius sportas, tačiau ir labai daug pastangų reikalaujanti veikla.

Mėgėjams, o ypač profesionalams penkiakovininkams, būtina greita reakcija, gera koordinacija, ištvermė, taiklumas ir susikaupimas.

Penkiakovė apima fechtavimosi, plaukimo, jojimo, šaudymo bei bėgimo rungtis. Visoms joms reikalingos minėtos savybės ir nepriekaištingas fizinis pasirengimas. Pasižymėti staigia reakcija fechtuojantis, be vargo nuplaukti 200 m distanciją, tvirtai ir koordinuotai išsilaikyti ant balno, pataikyti į taikinius ir, žinoma, kuo greičiau nubėgti 3 km atstumą jums padės subalansuota mityba, poilsis bei teisingai pasirinkti papildai.

Pateiksime keletą patarimų, kaip pasirinkti, ką valgyti ir kokius papildus vartoti, kad gerus penkiakovės rezultatus būtų galima pasiekti lengviau.

Į ką reikia atkreipti dėmesį?

Didelio fizinio aktyvumo metu mūsų organizmas naudoja viduje sukauptas angliavandenių atsargas. Būtent angliavandeniais praturtintas maistas yra vertingiausias daug sportuojantiems asmenims, nes užtikrina energiją ir ištvermę. Taip greitai nepavargsite ir būsite kupini jėgų, jei valgysite daug makaronų, įvairių grūdų, duonos, košės, vaisių ar daržovių.

Neignoruokite riebalų turinčio maisto. Žinoma, jo turėtų būti saikingai, o ir patys riebalai turi pasižymėti kokybe. Rinkitės riešutus, rapsų ar alyvuogių aliejų.

Greičiau atsigauti taip pat padės ir baltymų turintys produktai. Jų, kaip ir riebalų, reikia nedaug, tačiau, jei valgysite žuvies, vištienos, kalakutienos, jautienos, neriebių pieno produktų, kiaušinių, sojos jausitės kur kas žvaliau.

Papildai sporto šakai

Baziniai papildai

Prieš

Prieš kiekvieną treniruotę, o ypač prieš svarbias varžybas, būtina suteikti savo kūnui energijos. Negalima pamiršti ir skysčių. Vidutinis atletas, sveriantis maždaug 75 kg, per dieną turi sunaudoti apie 600 gramų angliavandenių. Tam puikiai tiks makaronai, ryžiai, bulvės, įvairios košės.

Kiekvienas iš mūsų, o ką jau kalbėti apie profesionalius sportininkus, kurių pečius prieš varžybas slegia daugybė rūpesčių, kartais tiesiog neturi laiko pasirūpinti visaverte mityba. Būtent tokiais momentais į pagalbą ateina specialūs papildai.

Lengvai paruošiami gėrimai ar įvairūs batonėliai suteiks jėgų ir padės ruoštis treniruotėms ar varžyboms. Juose sukomplektuotas reikiamas angliavandenių, aminorūgščių, vitaminų bei mineralų kiekis.

Prieš penkiakovės treniruotę ar varžybas tinkantys papildai:

Per

Penkiakovė pasižymi ilgomis, ko ne visą dieną trunkančiomis treniruotėmis ar varžybomis. Visai nenuostabu, juk sportininkams ar paprastiems penkiakovės šalininkams tenka praktikuoti ir atlikti ne vienos rūšies pratimus, o net penkis skirtingus komplektus. Kiekvienam jų būtinas geras fizinis pasirengimas ir ištvermė. Tad ir pačių varžybų metu būtina rūpintis angliavandenių ir kitų medžiagų atsargomis, kurios sportuojant greitai senka.

Per treniruotę ar skirtingas penkiakovės rūšis išlikti aktyviems ir koordinuotiems gali padėti lengvai įsisavinami greitieji angliavandeniai. Specialų jų komplektą rasite želė formos papilduose arba tam tikruose batonėliuose. Jie ne tik suteiks papildomų jėgų, bet ir neapsunkins virškinimo.

Jeigu pirmumą teikiate gėrimams, galite išbandyti sportinius gėrimus, kuriuose gausu energijos suteikiančių elementų: angliavandenių, mineralų.

Tinkantys produktai:

Susidaryti pieno rūgščiai audiniuose neleis specialūs papildai, o tai penkiakovininkams aktualu plaukimo ir bėgimo rungtyse. Taip pat galite išbandyti energijos stimuliatorius. Jie padės likti susikaupusiems ir suteiks papildomų jėgų.

Tinkantys papildai:

Po

Pasibaigus treniruotę ar varžyboms visi sportininkai svajoja kuo greičiau atsigauti. Be būtino poilsio reikalingas tam tikras maistas ir papildai, kurie skatina ląstelių atsinaujinimą ir visapusį organizmo būklės atsistatymą.

Paprastai atsigavimas skirstomas į tam tikrus etapus, tiesiogiai priklausančius nuo laiko po varžybų.

Pačiomis pirmosiomis minutėmis po varžybų ar treniruotės kuo daugiau gerkite ir suteikite savo kūnui taip reikiamų skysčių.

Tinkami produktai:

Vėliau užtikrinkite greitųjų angliavandenių ir baltymų įsisavinimą. Pabrėžiame, kad optimaliausias jų santykis yra 4 (angliavandeniai): 1 (baltymai). Šių medžiagų rasite bananuose, šokolade bei specialiuose batonėliuose.

Tinkami produktai:

Praėjus daugiau nei valandai vartokite lėtųjų angliavandenių, baltymų, vitaminų ir meneralinių medžiagų turinčius produktus ir papildus. Valgykite makaronus, ryžius arba įvairių rūšių kruopas. Tai – vieni pagrindinių lėtųjų angliavandenių šaltinių, tačiau nepamirškite ir baltymų. Ši medžiaga atkuria pažeistus raumenis. Tam puikiai tiks vištiena, kalakutiena, tunas. Vitaminų rasite vaisiuose ir daržovėse, žalioje arbatoje.

Tinkami produktai:

Kiti papildai

Po varginančių treniruočių ar varžybų, bene labiausiai jaučiamas vitaminų ir mineralų stygius. Papildomą jų kiekį galima gauti vartojant specialiai sukomplektuotus sporto papildus.

Jums puikiai tiks:

Sklandų raumenų darbą ir audinių patekimą į raumenis gali užtikrinti inozino papildai. Pasirūpinkite ir aminorūgščių kiekiu organizme (ypač gliutaminu), jos nulemia ląstelių atsistatymą, po patirto fizinio krūvio. Efektyviai jungiamojo aparato veiklai naudokite sąnarių, kremzlių, sausgyslių ir raiščių veiklą saugančius papildus.

Jums puikiai tiks:

Po kiekvienos treniruotės ar penkiakovės varžybų pasirūpinkite kokybišku miegu ir poilsiu. Jis taip pat turi didelės įtakos teigiamiems sporto rezultatams.