maisto papildai sportui

8-613-76673

Krepšelis tuščias!

Lauko tenisas

Lauko tenisas – sporto šaka, kurios mėgėjų daugėja ne tik visame pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Ši teniso rūšis – įdomi, tačiau reikalaujanti nemažai pasirengimo, energijos bei ištvermės.

Tie, kas profesionaliai bei mėgėjiškai žaidžia lauko tenisą, žino, jog tai yra labai intensyvus sportas, kurio metu atliekami staigūs judesiai, pasisukimai. Didelės apkrovas tenka atlaikyti sąnariams. Be to, periodas, kada žaidžiama ir ilsimasi (pertraukos) skiriasi nuo kitų sporto rūšių: jis yra gana ilgas, o tai taip pat pareikalauja didelės ištvermės.

Dėl šių priežasčių, verta atsakingai suderinti savo mitybos racioną bei prie jo priderinti papildus.

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį?

Kaip jau minėta, lauko tenisas – intensyvus žaidimas. Jį žaidžiant sudega nemažai kalorijų. Tarkime, kiekvieną paprastos treniruotės minutę jūs galite sudeginti nuo 5 iki 11 kalorijų, o žaidžiant su dideliu atsidavimu ir energija per tą patį laiką galite atsikratyti net virš 14 kalorijų.

Neišsekti mačo metu ir siekti geriausių lauko teniso rezultatų galima tik tada, kai organizmas aprūpinamas reikalingiausiomis maisto medžiagomis.

Valgykite daug angliavandenių turintį maistą: makaronus, įvairių grūdų duoną, košes, vaisius, daržoves. Angliavandeniai suteikia energijos ir kompensuoja treniruočių arba varžybų metu prarastas jėgas. Angliavandenių pranašumas prieš riebalus – akivaizdus, visgi riebalų iš savo maisto raciono nereikėtų visiškai pašalinti. Labai kokybiški ir saikingais kiekiais organizmui suteikiami kokybiški riebalai, pavyzdžiui, rapsų ar alyvuogių aliejus, riešutai, yra būtini.

Kita, svarbi optimaliai organizmo būklei ir energijai palaikyti medžiaga, yra baltymai. Tiems, kas žaidžia lauko tenisą, patariama suvartoti apie 1,2-1,7 gramų baltymų kiekvienam kūno kilogramui. Baltymų gausu žuvyje, vištienoje, kalakutienoje, jautienoje, neriebiuose pieno produktuose, kiaušiniuose, riešutuose ir sojoje.

Papildai sporto šakai

Baziniai papildai

Prieš

Prieš treniruotę ar svarbias varžybas nepamirškite daug gerti ir maitintis energijos ir ištvermės suteikiančiu maistu. Organizmo papildymas skysčiais ir valgymas likus 2-3 valandoms iki žaidimo pradžios užtikrins geresnę savijautą sportuojant.

Prieš treniruotę rinkitės maisto produktus, kuriuose gausu angliavandenių: ryžiai, košės, makaronai, bananai. Jei siekiate kuo geresnių rezultatų, galite vartoti ir papildomus šios medžiagos kiekius (idealiausia, jeigu apie jų naudojimą pasitartumėte su specialistais), pavyzdžiui, specialius batonėlius. Išvengti raumenų traukulių gali padėti tam sudaryti papildai.

Tinkantys produktai:

Per

Turbūt ne vien lauko tenisą žaidžiantys asmenys žino, ką reiškia išsekimas. Tam, kad nejaustumėte nuovargio, būtumėte energingi ir žvalūs treniruočių ar varžybų metu, sportuodami gerkite gėrimus, kuriuose gausu reikalingų vitaminų, mineralų bei kitų medžiagų, stimuliuojančių ilgesnį fizinio aktyvumo palaikymą.

Rinkitės jau paruoštus ar pačių gaminamus gėrimus, praturtintus multivitalinais, mineralinėmis medžiagomis. Energijos palaikymui naudokite specialius energetinius gelius ar želė (kai kuriuose jų yra papildomas kiekis kofeino). Taip pat galimi ir tam tikri energiją stimuliuojantys papildai. Jie ne tik, kad parūpiną organizmui papildomos energijos, bet dar ir apsaugo raumenų audinius nuo nykimo. Nemalonaus skausmo, kylančio dėl pieno rūgšties susidarymo, prevencijai taip pat pasirinkite tam pritaikytus papildus.

Lauko tenisas ir treniruotės/ varžybų metu tinkantys papildai:

Po

Patyrus nemažą fizinį krūvį, būtina atsigauti. Prarastoms medžiagoms (skysčiams, mineralams ar angliavandeniams) susigrąžinti, vartokite tam skirtus atstatomuosius sportinius gėrimus, maisto produktus arba papildus. Paprastai šiuose preparatuose būna reikalingiausių medžiagų, pavyzdžiui, aminorūgščių, komplektai, kurie spartina raumenų audinių atsistatymą.

Tinkantys produktai:

Kiti papildai

Siekiantiems gauti papildomos energijos, rekomenduojame vitaminais ir mineralais praturtintus papildus. Natūraliai gautos medžiagos užtikrina sklandų raumenų darbą, raiščių ar sąnarių veiklą, padeda išvengti traumų ar su tuo susijusių ligų.

Lauko tenisas ir jam tinkantys kiti papildai:

Nepamirškite aminorūgščių. Jos skatina raumenų audinių atsistatymą. Taip pat skirkite dėmesį pakankamo keratino kiekio gavimui. Jis, kaip ir aminorūgštys, pagreitina ląstelių atkūrimą. Jei žaidžiate lauko tenisą, jums prireiks maždaug 3-5 gramų keratino. Pabrėžiama, kad keratinas nedidina ištvermės, priešingai – dėl jo net galima priaugti šiek tiek svorio ir būtina gerti daug vandens. Tačiau be optimalaus jo kiekio mūsų kūne jaučiamas silpnumas, kuris vėliau gali sukelti rimtų sveikatos problemų.

Tinkantys produktai: