maisto papildai sportui

8-613-76673

Krepšelis tuščias!

Irklavimas

Įvairių savybių ir galimybių komplekto reikalaujanti sporto šaka – irklavimas – yra mėgiamas daugelio žmonių visame pasaulyje. Pastebima, jog irkluoti galima įvairiais atstumais, todėl priklausomai nuo pasirinkto sportavimo būdo ir nuotolių priklauso tiek gyvenimo būdas, tiek mityba, tiek maisto papildų pasirinkimas.

Atsakingai įvertinus vartojamus maisto produktus, jų pasirinkimą bei papildus irkluotojams prieš, po bei treniruočių metu, galima sulaukti džiuginančių rezultatų.

Ko reikėtų nepamiršti?

Nesvarbu, ar sportuojate profesionaliai, ar esate mėgėjas, tačiau sureguliuota ir visavertė mityba yra labai svarbu. O prie teisingų mitybos principų dar priderinus ir reikiamus papildus irkluotojams, energija ir ištvermė jus lydės visų treniruočių ir varžybų metu.

Dėmesys angliavandeniams

Angliavandeniai – tokie organiniai junginiai, kuriuos organizmas naudoja kaip pagrindinį energijos šaltinį, kai intensyviai sportuojama. Gausiai angliavandeniais praturtintas maistas suteikia daugiau jėgų, augina raumenų masę bei palaiko ištvermę ilgesnio fizinio krūvio metu. Atsižvelgiant į tai, kiek laiko ir jėgų išeikvojate besitreniruodami ar dalyvaudami rungtynėse, suvartojamų angliavandenių kiekį reikėtų derinti tarpusavyje.

Paprastų treniruočių, trunkančių apie valandą, suvartojamų angliavandenių kiekis turėtų siekti 5-7 gramus kiekvienam jūsų kūno kilogramui. Kiek ilgesnėms, kelias valandas trunkančioms treniruotėms reikalingas proporcingai didesnis angliavandenių kiekis: maždaug 7-10 gramų angliavandenių vienam kūno kilogramui. Žinoma, prieš sunkias varžybas treneriais arba jūs pats reikalaujate iš savęs išspausti kuo daugiau, tad besitreniruodami praleidžiate net po pusdienį. Tokiomis situacijomis vartokite labai daug angliavandenių – 10-12 gramų angliavandenių vienam kūno kilogramui.

Prieš varžybas ar po varžybų, norint kuo greičiau atstatyti optimalią organizmo būklę, taip pat reikia valgyti daug angliavandenių turintį maistą. Maisto produktai, kuriuose gausu angliavandenių yra: cukrus, medus, grūdų duona, džiūvėsiai, manų kruopos, džiovintos datulės, razinos, ryžiai, makaronai iš grūdų, perlinės kruopos, grikiai, duona, batonas, bananai, bulvės, vynuogės, lazdyno riešutai, obuoliai, braškės, arbūzai ir morkos.

Visiškai atsisakyti riebalų – negalima

Nors daugelis sportuojančių žmonių labiau vertina angliavandenius, o ne riebalus, visiškai jų atsisakyti nevertėtų. Aukštos kokybės riebalų šaltiniai (rapsų, alyvuogių aliejus, riešutai) suteikia organizmui energijos.

Baltymai padeda atsistatyti

Irklavimas kaip sporto rūšis iš žmogaus pareikalauja daugybės ištvermės ir jėgų, tad labai dažnai po intensyvių treniruočių ar varžybų baltymai padeda greičiau atgauti prarastas jėgas. Kiekvienas irkluotojas ne tik siekia atlaikyti didelį fizinį krūvį ilgą laiko tarpą, bet ir pasižymėti jėga. Maisto produktai ar papildai, savyje turintys baltymų, leidžia greitai ir efektingai atkurti pažeistus audinius. Irklavimu ar kita sporto šaka užsiimantys žmonės, ypač paauglystėje, turėtų didelį dėmesį skirti suvartojamų baltymų kiekiui, kuris, aišku, turėtų būti suderintas su treniruočių intensyvumu.

Jei sportuodami patiriate nedidelį krūvį, jums reikalingas 1 gramas baltymų kiekvienam kūno kilogramui. Didėjant fizinėms apkrovoms, didėja ir reikalingas baltymų kiekis. Dideliems krūviams ar augančiam organizmui reikalingi nuo 1,2-1,7 gramų iki 2 gramų baltymų.

Maisto produktai, kuriuose gausu baltymų yra: kiaušiniai, varškės sūris, pienas, jautiena, aviena, vištiena, žuvis, tunas, lašiša, jogurtas, duona, rupių grūdų košė, makaronai, ryžiai, pupelės, soja, riešutai, sėklos.

Papildai sporto šakai

Baziniai papildai

Prieš

Svarbią sporto dieną, valgykite likus 3-4 valandoms iki varžybų ar sunkios treniruotės pradžios. Atkreipkite dėmesį į angliavandenius: tokių maisto produktų kaip makaronai, įvairių grūdų košės, ryžiai, turėtų būti pagrindinis maistas.

Energijos suteikti gali ir specialūs gėrimai, kuriuose gausu reikalingų maistinių medžiagų bei vitaminų. Juos geriant būsite tikri, jog gaunate pakankamai energijos. Taip pat nepamirškite ir užkandžių, šiuo atveju ypač tinka specialūs batonėliai, prisotinti angliavandenių.

Rinkitės iš šių produktų:

Per

Treniruotės ar varžybų metu reikalingi greitai įsisavinamos energijos šaltiniai, todėl tinkamiausi yra greitieji angliavandeniai. Paprastai sportininkams greitieji angliavandeniai kaip papildai yra pateikiami želė forma. Į kai kuriuos tokio tipo produktus gali būti papildomai įdedama kofeino.

Papildai, skirti treniruočių ar varžybų metu:

Po

Pažeistų audinių atstatymui bei jėgų atgavimui po intensyvių treniruočių reikalingas mineralais, vitaminais bei angliavandeniais prisotintas maistas bei papildai. Dar vienas elementas – amino rūgštys – taip pat reikalingos organizmui bei dažnai sukomplektuotos įvairiose papilduose.

Nors labai dažnai akcentuojama angliavandenių svarba, nepamirškite ir baltymų. Tarpusavyje derinant angliavandenius bei baltymus, santykiu 4:1, greičiau atsigausite po išties sunkaus fizinio krūvio.

Tinkami papildai:

Kiti papildai

Papildomo kiekio vitaminų bei mineralų gali prireikti tuomet, kai su vartojamu maistu jų gaunama per mažai, arba itin intensyvios treniruotės sunaudoja didelį jų kiekį. Irklavimas pareikalauja labai daug jėgų ir ištvermės, todėl visavertė mityba ir papildomos medžiagos organizmui yra ypatingai svarbios. Palaikyti optimalų raudonųjų kūnelių, deguonies, amino rūgščių santykį organizme, auginti masę padeda atitinkami produktai. Kiek ir kokių papildų reikėtų jūsų organizmui, nuspręsti nėra lengva, tačiau pasitarus su kompetentingais specialistais, treneriais ar „Papildų olimpas“ komanda, sprendimą rasti galima greitai ir lengvai.

Kiti papildai:

Žinoma, irklavimas – gana specifinis sportas, tad daugelis tuo užsiiminėjančių asmenų didelę laiko dalį praleidžia sporto salėje. Pasiruošimas ne lauko, o patalpos treniruotėms – skirtingas ir reikalaujantis pastangų. Dabar yra atskiri papildai, sąnarių, sausgyslių raiščių ir pan. sužalojimo prevencijai. Juos naudoja ne vienas irklavimo profesionalas. Visavertis miegas ir poilsis taip pat turi įtakos sporto rezultatams bei pasiekimams.

Vertėtų nepamiršti, kad skirtingi valgymo įpročiai, treniruočių rėžimas, paveldimumas, laisvalaikis ir dar daugelis kitų dalykų taip pat formuoja bendrą žmogaus savijautą, tad dėl tikslaus papildų ir individualaus gyvenimo ir mitybos pasirinkimo visuomet verta pasikonsultuoti su „Papildų Olimpo“ atstovais.