maisto papildai sportui

8-613-76673

Krepšelis tuščias!

Maisto papildai

Maisto papildai, jų vartojimas, įtaka organizmui ir sportiniam rezultatui.

Kalis – vienas svarbiausių mikroelementų žmogaus organizme. Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo specialistai primena, kad nepakankamas kalio suvartojimas siejamas su hipertenzija, širdies ir kraujagyslių ligomis, bei kai kuriomis kitomis lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis. Padidinus su maistu suvartojamo kalio kiekį gali sumažėti kraujospūdis bei širdies ir kraujagyslių ligų rizika, kalis gali turėti teigiamos įtakos kaulų tankiui ir mažinti neigiamą per didelio suvartojamo natrio kiekio poveikį. Daugiausiai kalio yra vaisiuose ir daržovėse (ypač pupelėse, žirniuose, lapinėse daržovėse, morkose, bulvėse), riešutuose, sėlenose, kviečiuose ir kitame augalinės kilmės maiste. 

Šakotos grandinės aminorūgštys valinas, leucinas ir izoleucinas sportininkų mityboje svarbios, nes pasižymi antikataboliniu poveikiu. Daugiau kaip 37metus žinoma aminorūgštis leucinas ir jos skilimo produktas alfa- ketoizokaproatas (KIK) įvardijamos kaip antikataboliniu poveikiu pasižyminčios medžiagos.

Beta-hidroksi-beta-metilbutiratas specifinis leucino skilimo produktas (HMB) yra svarbi medžiaga, nes galimai slopina baltymų skilimo procesus, todėl HMB maisto papildų pritaikomumas ir vartojimo nauda įžvelgiami ne tik klinikinėje praktikoje (pavyzdžiui, esant raumenų atrofijai, kaheksijai), bet ir sporte.

Kas yra maisto papildai

2016 balandžio 13

Maisto papildai suprantami kaip maisto produktai, kurie skirti praturtinti normalią dietą. Jie sudaryti iš paprastų ar sudėtinių maistinių medžiagų, kurios yra normaliai randamos maiste. Kaip taisyklė, jų fasavimo forma būna kitokia, nei įprastinio maisto. Maisto papildai būna fasuojami tablečių, kapsulių, miltelių pavidalu. Vitaminai, mineralinės medžiagos, aminorūgštys, riebalinės rūgštys, augalų ir žolelių ekstraktai, baltymų ar angliavandenių koncentratai – dažniausiai sutinkamos maisto papildų grupės.

BCAA yra svarbios aerobinį pajėgumą (ištvermę) ugdantiems sportininkams. Ištvermę ugdančių fizinių krūvių metu ir po jų organizmo poreikis BCAA padidėja.

Kreatinas

2016 balandžio 12

Kreatinas yra vienas iš populiariausių, veiksmingiausių ir dažnai sportininkų vartojamų maisto papildų. Nors jo vartojimo sritys ir vartojimo rekomendacijos yra pakankamai gerai žinomos, tačiau atsiranda vis naujų faktų liečiančių kreatino dozavimą, jo efektyvumą ar naujų kreatino formų veiksmingumą.

Beta alaninas

2016 balandžio 10

Beta alanino papildai turi ergogeninį (didinantį darbingumą) poveikį, atliekant didelio intensyvumo pratimus, kurių trukmė yra nuo nuo 60 iki 240 s.

Kofeinas

2016 balandžio 05

Kofeinas – tai medžiaga, natūraliai randama įvairių augalų lapuose, sėklose ir vaisiuose. Žinomiausia kofeino vartojimo forma – kava.

Kofeinas ir antsvoris

2016 balandžio 05

Kofeinas ir antsvoris. Mokslininkų dėmesys kofeinui, kaip medžiagai galinčiai sumažinti nutukimą ir antsvorį, padidėjo maždaug nuo 1970 metų.

Vitaminas B12 (kobalaminas) yra būtinas kiekvieno iš mūsų organizmui – jis naudingas mūsų nervų ir kraujo ląstelėms, yra gyvybiškai reikalingas smegenų sveikatai bei imuniteto palaikymui. Net ir medžiagų apykaitos sistema be šio vitamino tinkamai neveiktų.

Vitaminai

VITAMINAS A – grupė riebaluose tirpstančių panašios cheminės struktūros medžiagų. Vienos šių medžiagų – retinolio – net mažiausias kiekis rodo tipišką vitamino A poveikį. Vitamino A provitaminai yra karotinoidai, iš kurių aktyviausias yra beta karotinas. Kepenyse iš jo gaminamas vitaminas A. Įprastame maiste vitamino A pakanka, todėl papildomai jo retai prireikia. Didžiausia šio vitamino koncentracija yra žuvų taukuose.